WHBC-GR: Ιούλιος Βερν: Η Google αφιερώνει στον μεγάλο Γάλλο συγγραφέα

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Ιούλιος Βερν: Η Google αφιερώνει στον μεγάλο Γάλλο συγγραφέα


O Ιούλιος Βερν... ο γνωστός Γάλλος συγγραφέας, γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου πριν 183 χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος που η Google του αφιέρωσε το σήμα της με το οποίο μας ταξιδεύει μέσα σε ένα υποβρύχιο...

Μέσα από τα βιβλία του τα παιδιά όλου του κόσμου ταξιδεύουν σε χώρες και καταστάσεις φανταστικές για την εποχή του αλλά αληθινές για το σήμερα!....

Εργαζόταν ακατάπαυστα και η τελειομανία του φαίνεται από μια δήλωσή του: «Δουλεύω με αργούς ρυθμούς και είμαι πάντα ανήσυχος. Γράφω και επανέρχομαι σε κάθε πρόταση μέχρι που να πάρει τη μορφή που επιθυμώ. Ταυτόχρονα, πάντα έχω στο μυαλό μου κι άλλα διηγήματα, πάντα σκέφτομαι νέες ιστορίες».

Γεννήθηκε στη Νάντη παραθαλάσσια πόλη της Γαλλίας, που αποτέλεσε πηγή έμπνευσής του.

Από μικρός καθόταν στις αποβάθρες του λιμανιού παρατηρώντας τα καράβια και φανταζόταν τον εαυτό του να εξερευνά άγνωστους κόσμους.
Στα 12 του μάλιστα, προσπάθησε να μπει σ’ ένα εμπορικό πλοίο που σάλπαρε για τις Ινδίες, αποφασισμένος να ζήσει τη δική του περιπέτεια, ο πατέρας του, όμως, τον εμπόδισε.
Ο Ιούλιος Βερν ήταν ένας από τους πρωτοπόρους των μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας. Ο ίδιος θεωρούσε τον εαυτό του συγγραφέα όπως το ονόμαζε «επιστημονικών εκπαιδευτικών μυθιστορημάτων».




20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα, . O γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες, Το μυστηριώδες νησί , Τα παιδιά του πλοιάρχου Γκραντ, Ο δεκαπεντάχρονος πλοίαρχος, Μιχαήλ Στρογκώφ, Από τη Γη στη Σελήνη, Γύρω από τη Σελήνη, Πέντε εβδομάδες σε αερόστατο, Δύο χρόνια διακοπές, Το αστέρι του μεσημβρινού, Το χρυσό ηφαίστειο

Το 1848 αφήνει τη Ναντ και μετακομίζει στο Παρίσι για να σπουδάζει νομικά. Γρήγορα «τα φορτώνει στον κόκορα» και δοκιμάζει να γράψει, παράλληλα με την απασχόληση του στο Χρηματιστήριο του Παρισιού για τα προς το ζην.

Η γνωριμία του με τον εκδότη Πιερ-Ζιλ Ετζέλ θα τον στρέψει όπως έλεγε. Το 1863 υποβάλλει την παραίτησή του από το Χρηματιστήριο. Ο Ετζέλ ήξερε πώς να πλασάρει το συγγραφικό ταλέντο του Βερν στην αγορά. Πρώτα κυκλοφορούσε τα μυθιστορήματά του σε συνέχειες, μετά σε ολοκληρωμένη μορφή και τέλος σε πολυτελή χρυσοκόκκινη συσκευασία με ωραίες γκραβούρες.
Η τεχνολογική έκρηξη του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα προμήθευσε στον Βερν το απαραίτητο υλικό για πολλά από τα έργα του.

Στα μυθιστορήματά του μιλά για υποβρύχια, ιπτάμενες μηχανές, ουρανοξύστες, για την κατάκτηση της σελήνης, εμπνέοντας σημαντικούς επιστήμονες της εποχής του. Οι εφευρέσεις που περιγράφει μπορεί να μην κάνουν εντύπωση σήμερα, αλλά ο Ιούλιος Βερν πρόβλεψε αυτά τα θαύματα περίπου 100 χρόνια προτού συμβούν, τότε που οι άνθρωποι ταξίδευαν με άλογα και οι ατμομηχανές έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους.

Τριάντα χρόνια πριν κατασκευαστεί το πρώτο υποβρύχιο, ο εκπληκτικός «Ναυτίλος» του Βερν ταξίδευε ήδη 20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα. Το αμερικανικό ναυτικό έδωσε προς τιμήν του το όνομα «Ναυτίλος» στο πρώτο ατομικό υποβρύχιο του κόσμου. Ο Βερν είχε την ικανότητα να συνδυάζει την πραγματικότητα με το μύθο και να τοποθετεί τις ιστορίες του σε εξωτικά μέρη.

Ονόμαζε τους αναγνώστες του «συνταξιδιώτες», παρασέρνοντάς τους στα ταξίδια του στο Άγνωστο, στο Μέλλον, και μιλούσε στην καρδιά αυτού που ξεφύλλιζε κάποιο από τα βιβλία του. Έχει επικρατήσει γι’ αυτόν ο χαρακτηρισμός «προφήτης του εικοστού αιώνα», αλλά μήπως έχει απλά αντιγράψει ο εικοστός αιώνας τον Ιούλιο Βερν;

Τα έργα του, στα οποία είχε δώσει μυθιστορηματικό χρώμα, ήταν αποτέλεσμα μελέτης. Για παράδειγμα, το υποβρύχιο του κάπταιν Νέμο στο «20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα», το ονόμασε «Ναυτίλο», από το όστρακο στη λειτουργία του οποίου βασίστηκε και η λειτουργία του υποβρυχίου, αφού καθορίζει με την ποσότητα του αέρα που κρατάει μέσα στους θαλάμους του κελύφους του, το βάθος που θέλει να βρεθεί.

Πριν γράψει κάποιο βιβλίο του, έκανε λεπτομερείς έρευνες σε οποιαδήποτε πηγή θα μπορούσε να του προσφέρει κάποια πληροφορία: από περίεργες (για την εποχή του) θεωρίες μέχρι αρχεία εφημερίδων, ψάχνοντας για οτιδήποτε ασυνήθιστο. Για παράδειγμα, στο «Ο γύρος του κόσμου σε ογδόντα ημέρες», έμαθε όλα τα δρομολόγια ακόμα και των πιο απομακρυσμένων χωρών, καθώς και λεπτομέρειες που μπορούσαν να καθυστερήσουν το κάθε δρομολόγιο, όπως κοινωνικές αναταραχές κ.ά.

Επίσης, πριν γράψει το «Από τη Γη στη Σελήνη» συναντήθηκε με το μεγάλο αστρονόμο, μυστικιστή και συγγραφέα του φανταστικού Καμίλ Φλαμαριόν, για να συζητήσουν το μυστηριώδες σύγγραμμα του τελευταίου «Περί του πλήθους κατοικημένων κόσμων και περί της δυνατότητας επαφής τους» (1864). Ακόμα, μελέτησε μαζί με τον καθηγητή των μαθηματικών Ανρί Γκαρσέ, ώσπου κατέληξε να σχεδιάσει μια ολόκληρη αληθινή διαστημική αποστολή.
Για να σχεδιάσει το Άλμπατρος, το αερόπλοιο στο οποίο ταξίδευε ο «Ροβήρος ο κατακτητής», βασίστηκε στα πρότυπα σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Τα τελευταία τριάντα χρόνια της ζωής του τα πέρασε στην Αμιένη της Βόρειας Γαλλίας, γενέτειρας της γυναίκας του Ονορέν. Το 1886 ο Ιούλιος Βερν βίωσε δύο τραγωδίες: τραυματίστηκε σοβαρά στο πόδι από πυροβολισμό του παρανοϊκού ανιψιού του Γκαστόν κι έχασε τον αγαπημένο του εκδότη, που έφυγε από τη ζωή. Έξι χρόνια μετά, ο καταρράκτης που τον ταλαιπωρούσε μείωσε κατά πολύ την όρασή του και το 1905 άφησε την τελευταία του πνοή, σε ηλικία 77 ετών, υποφέροντας από διαβήτη και παράλυση.

Ο Ιούλιος Βερν είχε ένα γιο, τον Μισέλ, ο οποίος επιμελήθηκε τα ημιτελή του μυθιστορήματα και συνέβαλε στη διάδοση του έργου του, το οποίο αποτελείται από 65 μυθιστορήματα και 18 νουβέλες.
Σήμερα, ο Ιούλιος Βερν θεωρείται από τους δέκα πιο πολυμεταφρασμένους συγγραφείς όλων των εποχών, ενώ πολλά από τα μυθιστορήματά του μεταφέρθηκαν στον κινηματογράφο.

[via]

Δεν υπάρχουν σχόλια: