WHBC-GR: Ένα βιβλίο που στέλνει τους τουρίστες στην Ελλάδα

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Ένα βιβλίο που στέλνει τους τουρίστες στην Ελλάδα

«Απογέματα στην Ιθάκη», είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου της Σπυριδούλα Τζίτζιρα, που εκδόθηκε από το ABC Books. Πρόκειται για το αυτοβιογραφικό ταξίδι στη ζωή μιας 40χρονης γυναίκας, γεννημένης στη Μελβούρνη...

Ένα ταξίδι που επιχειρεί με έναν πρωτότυπο τρόπο. Συνδυάζει τις προσωπικές της εμπειρίες με τις ομορφιές της Ελλάδας και με ελληνική διατροφή!

Το βιβλίο της κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο της αυστραλιανής ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας ABC Books και η ίδια λέει πως όσοι το διαβάζουν εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους να επισκεφτούν την Ελλάδα.

Η συγγραφέας μιλά για τον τρόπο που γαλουχήθηκε:

«Όταν ήμουν έφηβη, αισθανόμουν ότι το να είμαι Ελληνίδα ήταν υποτιμητικό. Ο πατέρας μου ήταν απότομος, δυνατός, αλλά και αυστηρός μαζί μου. Ένοιωθα να ασφυκτιώ. Έπρεπε να περάσουν χρόνια, να πάω στην Ελλάδα, να ανασάνω τον αέρα, να νοιώσω τη γη που ήταν οι ρίζες μου, να δω τις αλλαγές που είχαν γίνει όλα αυτά χρόνια που έλλειπε ο πατέρας μου για να μπορέσω να καταλάβω εκείνο το περίφημο "τι θα πει ο κόσμος", αλλά και όλους τους άλλους περιορισμούς που χρόνια τώρα ένοιωθα να με πνίγουν. Το πρόβλημα ήταν ότι εκείνος εξακολουθούσε να ζει στην Ελλάδα του'60. 

»Εγώ, από την άλλη πλευρά, πεισματάρα και δυναμική, αντιδρούσα σ' όλα αυτά που περίμενε από μένα. Έπρεπε να πάω στην Ελλάδα, για να διαπιστώσω ότι τα πράγματα είχαν αλλάξει ριζικά από αυτά που είχε ζήσει ο πατέρας μου. Υπήρχε μια ελευθερία, ένας αυθορμητισμός στις σχέσεις των ανθρώπων, ένα κλίμα που βρήκα συναρπαστικό. Αισθάνθηκα μέσα μου ότι ναι, μπορούσα να ταυτιστώ με την Ελλάδα που έβλεπα και ένοιωθα εγώ, όχι όμως αυτή του πατέρα μου».

Μιλώντας στο «Νέο Κόσμο» είπε για το βιβλίο της:

«Προσπάθησα να δώσω την πραγματικότητα ενός ταξιδιού, όπου, μέσα από τη γλώσσα, τη μουσική, τη γαστρονομία, με οδήγησε να βρω τη συμφιλίωση ανάμεσα στους δύο κόσμους. 

»Τον ελληνικό και τον αυστραλιανό. Ο πρώτος μ' εμπνέει, με κάνει να νοιώθω ζωντανή και μου ανοίγει παράθυρα στο νου και τη ψυχή να ονειρεύομαι. Όσο πιο πολύ εμπλουτίζομαι με τον ελληνικό πολιτισμό, τόσο πιο έντονο γίνεται το πάθος μου για την Ελλάδα. Την Ελλάδα, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Πηγαίνω εκεί και δεν νοιώθω ξένη. Αντίθετα, αισθάνομαι πολύ οικεία. 

»Έπρεπε να τη γνωρίσω σε βάθος, σ' όλα τα ταξίδια μου που έχω κάνει εκεί, σ' όλα αυτά που έχω μελετήσει για το παρελθόν της και αυτά που μου δόθηκε η ευκαιρία να ζήσω σήμερα. 

»Δεν έχω ερωτηματικά, δεν έχω αμφιβολίες, αλλά μόνο σιγουριά για τη σχέση μας που γίνεται όλο και δυνατότερη. Η Αυστραλία, από την άλλη πλευρά, με διεκδικεί το ίδιο δυνατά. Είναι η χώρα που γεννήθηκα, που έζησα με τους γονείς μου, που ζω σήμερα με τα παιδιά μου και τον άντρα μου, που δουλεύω, που δημιουργώ. Είναι η πραγματικότητα.

Το κυριότερο όμως, σε τελευταία ανάλυση, είναι ότι δεν υπάρχει πλέον πάλη μέσα μου. Τα πράγματα έχουν πάρει τη θέση τους, έστω κι' αν χρειάστηκε να γίνω 40 χρόνων για να συμβεί αυτό» 
θα καταλήξει η Σπυριδούλα Τζίτζιρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: