Αντίγραφο του διάσημου πίνακα "Μόνα Λίζα" που φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι έρχεται να ρίξει φως στη γυναικεία μορφή....
Το Μουσείο Πράδο στη Μαδρίτη ανακάλυψε πως αντίγραφο του διάσημου πίνακα που είχε στη συλλογή του φιλοτεχνήθηκε πιθανότατα παράλληλα με τον αυθεντικό από μαθητή του μεγάλου ζωγράφου και οι συντηρητές υποστηρίζουν πως δίνει περισσότερα στοιχεία για τον εμβληματικό πίνακα....
Το Μουσείο Πράδο στη Μαδρίτη ανακάλυψε πως αντίγραφο του διάσημου πίνακα που είχε στη συλλογή του φιλοτεχνήθηκε πιθανότατα παράλληλα με τον αυθεντικό από μαθητή του μεγάλου ζωγράφου και οι συντηρητές υποστηρίζουν πως δίνει περισσότερα στοιχεία για τον εμβληματικό πίνακα....
Οι εκτιμήσεις θέλουν να έχει φιλοτεχνηθεί από τον Φραντσέσκο Μέλτσι, μαθητή του Λεονάρντο ντα Βίντσι. "Φαίνεται σαν οι δύο ζωγράφοι να βρίσκονταν στο ίδιο στούντιο, μπροστά από τον ίδιο καμβά", σημείωσε ο αναπληρωτής διευθυντής του Πράδο, Γκαμπριέλε Φινάλντι. Το Μουσείο Πράδο και οι ιστορικοί τέχνης δεν έδιναν μεγάλη σημασία στον πίνακα, προσπερνώντας τον ως ένα από τα αρκετά μεταγενέστερα αντίγραφα της Τζιοκόντα.
Μέχρι πρότινος, γύρω από τη γυναικεία φιγούρα στο αντίγραφο δεν υπήρχε παρά ένα σκοτεινό σκηνικό σε αντίθεση με το "ανισόρροπο" τοπίο του αυθεντικού.
Ετοιμάζοντας όμως τον πίνακα για σχετική έκθεση στο Λούβρο του Παρισιού, που στεγάζει την αληθινή Μόνα Λίζα, οι συντηρητές αφαίρεσαν το "σκοτεινό πέπλο" και ανακάλυψαν ένα τοπίο σχεδόν πανομοιότυπο με εκείνο στο αυθεντικό έργο.
Στο αντίγραφο του Πράδο, το πρόσωπο της γυναικείας φιγούρας φαίνεται χωρίς τα "ραγίσματα" του αυθεντικού και τα χρώματα αρκετά πιο ζωντανά. Ενδιαφέρουσα διαφορά είναι τα φρύδια, που λείπουν εξ ολοκλήρου από το πρωτότυπο.
Sources of Information /news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου