Το δίκτυο των Σιδηροδρόμων Πειραιώς Αθηνών Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) ήταν το πρώτο δίκτυο που ένωσε τον Κορινθιακό με τον Σαρωνικό κόλπο, σιδηροδρομικά, πολύ πριν ενωθεί ακτοπλοϊκά.
Η Σιδηροδρομική γέφυρα του Ισθμού της Κορίνθου, με την μετρική γραμμή, αποτελεί σημείο αναφοράς για την έναρξη του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο...
Στην χιλιομετρική θέση 95,91 χλμ απο τον Πειραιά, βρίσκεται ο πρώτος κομβικός σταθμός, ο σταθμός της Κορίνθου. Το κτήριο του σταθμού κατασκευάστηκε το 1955 απο τον Αρχιτέκτονα - Μηχανικό Αντώνη Δραγούμη.
Ο σχεδιασμός του έγινε με σκοπό να εναρμονιστεί με την εικόνα της πόλης, την λιτή αντισεισμική αρχιτεκτονική, ενώ στο εσωτερικό του σταθμού οι αίθουσες είναι επιζωγραφισμένες με θέματα της Κορινθιακής Μυθολογίας, όπως και το προστύλιο στις αποβάθρες.
Είναι το μοναδικό δημόσιο κτήριο της Κορίνθου που έχει τόσο εκτενείς αναφορές στο Ιστορικό της παρελθόν.
Σήμα κατατεθέν ήταν το θρυλικό σουβλάκι καλαμάκι της Κορίνθου, που αγόραζαν οι επιβάτες του τρένου από τα παράθυρα της αμαξοστοιχίας.
Σήμερα, καθώς το δίκτυο της Πελοποννήσου έχει σταματήσει να λειτουργεί, ο σταθμός είναι σε πλήρη εγκατάλειψη.
Πρόσφατα η κυβέρνηση με το σχέδιο " Ξένιος Ζευς " εκκένωσε το σταθμό από τους μετανάστες, οι οποίοι διέμεναν στο τροχαίο υλικό, καθώς και στο κτήριο του σταθμού.
Τη θέση του παλιού σταθμού έχει πάρει ο καινούργιος σταθμός του Προαστιακού, με το ίδιο όνομα, μόνο που η γραμμή δεν είναι πια μετρική, ούτε οι μηχανές οι ίδιες.
-------------------------------------------------
Κείμενο - Φωτογραφίες: Μαρίλη Ζάρκου/Protagon.gr
slideshow maker: http://imgur.com/user/vorini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου