Τα κινηματογραφικά έπη που δημιούργησε ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες στην ιστορία του κινηματογράφου γεννήθηκαν πρώτα σε ένα καμβά...
Ο Κουροσάβα, που γεννήθηκε στο Ομόρι (κοντά στο Τόκιο της Ιαπωνίας) στις 23 Μαρτίου 1910, εισχώρησε στον χώρο της τέχνης σπουδάζοντας ζωγραφική. Η συνάντησή του με τον Γιαμαμότο Κατζίρο - ο οποίος παρά τον συντηρητισμό του και τις ταινίες-παραγγελιές που σκηνοθετούσε για το στρατιωτικό καθεστώς υπήρξε μεγάλος δάσκαλος του κινηματογράφου της εποχής - έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη στροφή του νεαρούΚουροσάβα προς την Εβδόμη Τέχνη.
Συνεργάστηκε μαζί του ως σεναριογράφος ως το 1943, τη χρονιά που κάθησε για πρώτη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάνοντας το ντεμπούτο του με τον «Θρύλο του τζούντο», όπου για πρώτη φορά άρχισε να αναπτύσσει τις δικές του θέσεις.
Σύντομα το έργο του μπορούσε να συγκριθεί με εκείνο αντιστοίχων του κλασικών του ευρωπαϊκού και του αμερικανικού κινηματογράφου, του Φριτς Λανγκ, του Καρλ Ντράγερ και φυσικά του Τζον Φορντ (αγαπημένου του Κουροσάβα).
Σύντομα το έργο του μπορούσε να συγκριθεί με εκείνο αντιστοίχων του κλασικών του ευρωπαϊκού και του αμερικανικού κινηματογράφου, του Φριτς Λανγκ, του Καρλ Ντράγερ και φυσικά του Τζον Φορντ (αγαπημένου του Κουροσάβα).
Από τα μέσα της δεκαετίας του '60 ως τα μέσα της αμέσως επόμενης ο Κουροσάβα βρέθηκε σε βαθιά κρίση, από την οποία ξέφυγε με τη βοήθεια καταξιωμένων αμερικανών «μαθητών» του, όπως ο Φράνσις Κόπολα, ο Μάρτιν Σκορσέζε και ο Τζορτζ Λούκας, που άρχισαν να χρηματοδοτούν το έργο του.
Ο θάνατός του από εγκεφαλικό τον Σεπτέμβριο του 1998 σήμανε μια μεγάλη απώλεια του παγκόσμιου κινηματογράφου, παρ' ότι ο Κουροσάβα είχε αποσυρθεί από το 1993, με τον «Δάσκαλο», το κύκνειο άσμα του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου