Οι εκδόσεις Taschen μεγαλουργούν και πάλι με ένα τρίτομο αφιέρωμα στα 75α γενέθλια της DC Comics ...
Το 2013 η DC Comics, για να γιορτάσει τα 75α γενέθλιά της, ένωσε τις δυνάμεις της με την Taschen και ανέθεσε στον Paul Levitz να γράψει την ιστορία της. Οι τρεις πολυτελείς και τεράστιοι τόμοι που κυκλοφόρησαν περιείχαν πάνω από 1.000 ακυκλοφόρητες εικόνες, καθώς και άρθρα που επιμελήθηκε ο Levitz. Η DC έφερε επανάσταση στον τομέα των κόμικς και άλλαξε τον τρόπο που τα αντιμετωπίζουμε σήμερα. Ως εταιρεία ανήκε στη Warner Bros.
Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 1938, όταν έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά ένας μεταμφιεσμένος άντρας που είχε δύο ταυτότητες, απίστευτες δυνάμεις, μπορούσε να πετάξει και σκοπό είχε να προστατέψει την ανθρωπότητα. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον Άνθρωπο από Ατσάλι. Έκανε το ντεμπούτο του στη σειρά «Action Comics». Ο Σούπερμαν ήταν ο πρώτος σουπερ-ήρωας που εμφανίστηκε στα κόμικς.
" Όλα ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 1938,
όταν έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά
ένας μεταμφιεσμένος άντρας
που είχε δύο ταυτότητες, απίστευτες δυνάμεις,
μπορούσε να πετάξει
και σκοπό είχε να προστατέψει την ανθρωπότητα "
Τότε ήταν γνωστή ως National Allied Publications.
Ο άνθρωπος που τη δημιούργησε ήταν ο Malcolm Wheeler-Nicholson – τις επόμενες δεκαετίες πέρασε σε άλλα χέρια. Τα αρχικά DC τα πήρε από την πιο δημοφιλή σειρά της, την «Detective Comics». Τα υιοθέτησε επίσημα το 1977. Εμφανίστηκαν, όμως, για πρώτη φορά στο πρώτο κόμικ που κυκλοφόρησε ποτέ με ήρωα τον Μπάτμαν. Έκτοτε η DC έγινε το σπίτι σούπερ ηρώων, όπως οι Wonder Woman, Green Lantern, The Flash, Green Arrow κ.ά., αλλά και σούπερ κακών, όπως οι Lex Luthor, Joker, Catwoman, Ra’s al Ghul, και αναρίθμητων άλλων.
Η σειρά των τόμων καταγράφει όλες τις διαφορετικές εποχές που πέρασε η DC. Ο πρώτος τόμος είναι η «χρυσή εποχή» της. Εκείνη την περίοδο μηνύει τη Fox Comics αλλά και τη Marvel επειδή αντέγραψαν τον Σούπερμαν. Η μεν Fox Comics με τον Wonder Man και η Marvel –ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της– με τον Captain Marvel, που είχε μεγαλύτερη επιτυχία. Κερδίζει και τις δύο μηνύσεις. Οι σούπερ ήρωες έπαψαν να είναι δημοφιλείς τη δεκαετία του ’40.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 γνωρίζει τη δεύτερη αναγέννησή της, με την «ασημένια εποχή» των κόμικς, οπότε εμφανίζονται συγγραφείς και σχεδιαστές όπως οι Robert Kanigher, John Broome, Carmine Infantino και Joe Kubert που εκσυγχρονίζουν τους ήρωές της. Οι ιστορίες τους δεν είναι πλέον αυτοτελείς αλλά έχουν συνέχεια και δημιουργείται το DC Universe, με τους ήρωες επίσης να συμπρωταγωνιστούν στην ίδια ιστορία.
Το ίδιο παράδειγμα ακολουθούν στη Marvel οι Jack Kirby και Stan Lee και δημιουργούν τους Fantastic Four. Η θεματική των κόμικς εκείνη την περίοδο επικεντρώνεται στην επιστημονική φαντασία. Η «μπρούντζινη εποχή» για την DC έρχεται προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70, με την πρώτη ταινία που γυρίζεται με τον Σούπερμαν το 1978. Τη δεκαετία του ’80 τα κόμικς γίνονται πλέον πιο ρεαλιστικά και σκοτεινά.
Τα ναρκωτικά, που παλιότερα ήταν απαγορευμένα ως θέμα, εμφανίζονται σε πολλές ιστορίες και ένας ήρωας τουλάχιστον, ο βοηθός του Green Arrow, o Speedy, έχει γίνει ηρωινομανής. Είναι η εποχή του Paul Levitz, του συγγραφέα των τόμων, που γίνεται γνωστός από τη δουλειά του στο «The Legion of Super-Heroes». Έχει γράψει πάνω από 300 ιστορίες και κατάφερε να γίνει πρόεδρος της DC από το 2002 μέχρι το 2009. Ο ίδιος ήταν μεγάλος φαν των κόμικς και μπήκε μέσα σε αυτά για να καταφέρει να πληρώσει τα δίδακτρα του πανεπιστημίου του.
Σήμερα συνεχίζει να γράφει ιστορίες για λογαριασμό της DC και όσον αφορά το μέλλον των κόμικς δηλώνει:
«Στην Αμερική, όσον αφορά τα κόμικς, υπάρχει πιο πολύ και διαφορετικό υλικό από ποτέ και νέα πράγματα ξεπηδούν κάθε μέρα. Η νέα γενιά αναγνωστών έχει ωριμάσει, το ευχαριστιέται, έχει φαντασία και πλέον δεν βλέπει τους περιορισμούς του μέσου. Απολαμβάνει τα κόμικς ως απομνημονεύματα, ως δημοσιογραφικά κείμενα, ως λογοτεχνία.
«Στην Αμερική, όσον αφορά τα κόμικς, υπάρχει πιο πολύ και διαφορετικό υλικό από ποτέ και νέα πράγματα ξεπηδούν κάθε μέρα. Η νέα γενιά αναγνωστών έχει ωριμάσει, το ευχαριστιέται, έχει φαντασία και πλέον δεν βλέπει τους περιορισμούς του μέσου. Απολαμβάνει τα κόμικς ως απομνημονεύματα, ως δημοσιογραφικά κείμενα, ως λογοτεχνία.
»Έχει αρχίσει να τα αντιλαμβάνεται ως εκπαιδευτικό μέσο με όλο και περισσότερα βιβλία εκπαιδευτικού χαρακτήρα να χρησιμοποιούν τα κόμικς για να προσφέρουν πληροφόρηση. Νομίζω ότι είμαστε στην αρχή μιας τεράστιας, εκρηκτικής ανάπτυξης και είναι υπέροχο να το βιώνεις αυτό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου