Είναι πάντα ευχάριστο να βλέπεις πως κάποιοι πολιτιστικοί θεσμοί της χώρας συνεχίζουν να εξελίσσονται με το πέρασμα των χρόνων και να μεγαλώνουν τόσο από άποψη χώρου όσο και κύρους...
Σε μια εποχή που οι παραιτήσεις στο χώρο του πολιτισμού έρχονται η μία μετά την άλλη, μεγάλοι φορείς μένουν ακέφαλοι με το μέλλον τους να παραμένει αβέβαιο και άνθρωποι των τεχνών επιδίδονται σε δημόσιες αψιμαχίες, το Comicdom Con Athens πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία για 10η (!) συνεχόμενη χρονιά, πιο πλούσιο, πιο αναπτυγμένο και πιο εντυπωσιακό από ποτέ. Και αυτό δεν είναι μόνο ευχάριστο, είναι και άκρως ελπιδοφόρο.
Από την Παρασκευή (15/4) μέχρι και την Κυριακή (17/4), οι οδοί Μασσαλίας και Σίνα στο Κολωνάκι και οι γύρω τους δρόμοι πλημμύρισαν με κόσμο και χρώμα.
Άνθρωποι κάθε ηλικίας -κυριολεκτικά- έκαναν πηγαδάκια έξω από τα δύο κτίρια που φιλοξενούσαν φέτος το Comicdom (την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος), άλλοι έπαιρναν θέση στην τεράστια ουρά έξω από το γκισέ όπου δήλωνες τη συμμετοχή σου στο cosplay, το πιο φαντασμαγορικό κομμάτι του φεστιβάλ ενώ άλλοι έβγαιναν από το ένα κτίριο και έμπαιναν στο άλλο, ξεφυλλίζοντας τα νέα τους αποκτήματα και κάνοντας σχέδια για το που θα έπιναν τα μετά-φεστιβαλικά ποτά της βραδιάς.
Μέσα στα κτίρια το κλίμα ήταν ακόμα πιο γιορτινό, με τους καλλιτέχνες να υποδέχονται ανά δεκάδες τους ενθουσιώδεις φαν στα stand τους και τον κόσμο να περιδιαβαίνει στους ορόφους χαζεύοντας φιγούρες και t-shirt, ψάχνοντας βαθιά μέσα στις κούτες και τα ράφια με τα χιλιάδες κόμικ, βγάζοντας φωτογραφίες με τους πιο εντυπωσιακούς cosplayers και, φυσικά, διαφωνώντας έντονα για θέματα όπως «ποιος διάσημος δημιουργός κόμικ σχεδιάζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον καβάλο» -ένα τυχαίο παράδειγμα debate που όμως είμαι σίγουρη πως διαδραματίστηκε κάποια στιγμή μέσα στο τριήμερο, δεν είναι Comicdom αν δεν κρυφακούς άθελά σου τέτοιες συζητήσεις όσο χαζεύεις τα εκθέματα.
Άνθρωποι κάθε ηλικίας -κυριολεκτικά- έκαναν πηγαδάκια έξω από τα δύο κτίρια που φιλοξενούσαν φέτος το Comicdom (την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος), άλλοι έπαιρναν θέση στην τεράστια ουρά έξω από το γκισέ όπου δήλωνες τη συμμετοχή σου στο cosplay, το πιο φαντασμαγορικό κομμάτι του φεστιβάλ ενώ άλλοι έβγαιναν από το ένα κτίριο και έμπαιναν στο άλλο, ξεφυλλίζοντας τα νέα τους αποκτήματα και κάνοντας σχέδια για το που θα έπιναν τα μετά-φεστιβαλικά ποτά της βραδιάς.
Μέσα στα κτίρια το κλίμα ήταν ακόμα πιο γιορτινό, με τους καλλιτέχνες να υποδέχονται ανά δεκάδες τους ενθουσιώδεις φαν στα stand τους και τον κόσμο να περιδιαβαίνει στους ορόφους χαζεύοντας φιγούρες και t-shirt, ψάχνοντας βαθιά μέσα στις κούτες και τα ράφια με τα χιλιάδες κόμικ, βγάζοντας φωτογραφίες με τους πιο εντυπωσιακούς cosplayers και, φυσικά, διαφωνώντας έντονα για θέματα όπως «ποιος διάσημος δημιουργός κόμικ σχεδιάζει με μεγαλύτερη ακρίβεια τον καβάλο» -ένα τυχαίο παράδειγμα debate που όμως είμαι σίγουρη πως διαδραματίστηκε κάποια στιγμή μέσα στο τριήμερο, δεν είναι Comicdom αν δεν κρυφακούς άθελά σου τέτοιες συζητήσεις όσο χαζεύεις τα εκθέματα.
Η έκθεση «Manga Pioneers» που παρουσιαζόταν όλες τις ημέρες του φεστιβάλ στην γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης ήταν, για αρκετό κόσμο από όσο παρατήρησα, από τα μεγάλα hits του τριημέρου, τα panels και τα workshops με τις ενεργές συμμετοχές σημαντικών δημιουργών είχαν μεγάλη απήχηση ενώ από τους φετινούς καλεσμένους της διοργάνωσης αυτοί που προκάλεσαν, αδιαμφισβήτητα, τον μεγαλύτερο πανικό ήταν ο Charlie Adlard, σχεδιαστής του «The Walking Dead», και ο σπουδαίος Ted Benoit, ο σχεδιαστής του αγαπημένου «Blake & Mortimer».
Το φετινό Comicdom Con Athens ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς μπορείς, κόντρα στα εμπόδια (και μιλάμε για μια διοργάνωση που έχει αντιμετωπίσει πολλά από τη γέννησή της κιόλας) και τις δυσάρεστες πολιτιστικές και κοινωνικές συνθήκες της χώρας σου, να δημιουργήσεις έναν ολοζώντανο και συνεχώς εξελίξιμο θεσμό αφιερωμένο σε μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες μορφές τέχνης παγκοσμίως -ακόμα κι αν στην Ελλάδα η τέχνη του κόμικ εξακολουθεί να είναι τρομερά υποτιμημένη και παραγκωνισμένη- χρησιμοποιώντας όχι κόλπα και μαγικά τεχνάσματα, αλλά υλικά άριστης ποιότητας που θα εκτιμήσει και το πιο «δύσκολο» κοινό: σωστή διοργάνωση, εκθέσεις πρωτότυπων έργων, εμφανίσεις διεθνώς καταξιωμένων δημιουργών, οργάνωση άκρως ενδιαφερόντων workshops, panels και προβολών και διάθεση χιλιάδων τίτλων, νέων και παλιότερων, από ελληνικές και ξένες εκδόσεις.
Όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα δίνεις βήμα σε Έλληνες καλλιτέχνες να παρουσιάσουν το έργο τους και προσφέρεις την ευκαιρία στο αφοσιωμένο κοινό της 9ης τέχνης στη χώρα μας να νιώσουν πως είναι κομμάτι μιας παγκόσμιας κουλτούρας. Πάντα τέτοια Comicdom και μακάρι του χρόνου να χρειάζεσαι όχι τρία αλλά δεκατρία κτίρια για να φιλοξενήσεις τη μαγεία σου.
Όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα δίνεις βήμα σε Έλληνες καλλιτέχνες να παρουσιάσουν το έργο τους και προσφέρεις την ευκαιρία στο αφοσιωμένο κοινό της 9ης τέχνης στη χώρα μας να νιώσουν πως είναι κομμάτι μιας παγκόσμιας κουλτούρας. Πάντα τέτοια Comicdom και μακάρι του χρόνου να χρειάζεσαι όχι τρία αλλά δεκατρία κτίρια για να φιλοξενήσεις τη μαγεία σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου