Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

Πανδαισία ελληνικού σινεμά με 77 ταινίες!..

56ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ο ελληνικός κινηματογράφος βρίσκεται σε... πρώτο πλάνο, στο πρόγραμμα του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 15 Νοεμβρίου...

Πρόκειται για μια πανδαισία ελληνικού σινεμά μέσα από 21 ταινίες μεγάλου μήκους, 16 ταινίες μικρού μήκους και 40 ελληνικές ταινίες κινουμένων σχεδίων που αναδεικνύουν το πολύμορφο τοπίο της εγχώριας παραγωγής. Μάλιστα, στο Φεστιβάλ θα προβληθούν δεκατέσσερις μεγάλη μήκους σε πρώτη προβολή, και άλλες έξι ταινίες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρεμιέρα.

Επίσης, φέτος, η διοργάνωση τιμάει τον καταξιωμένο Ελληνα κινηματογραφιστή Νίκο Καβουκίδη, προβάλλοντας σε πρεμιέρα την ταινία «Ενα ταξίδι ζωής 60 χρόνων, Νίκος Καβουκίδης 1955 ? 2015», σε σκηνοθετική επιμέλεια του ίδιου. Πρεμιέρα στη φετινή διοργάνωση, θα πραγματοποιήσουν 14 από τα πιο αναμενόμενα ελληνικά φιλμ πρόσφατης παραγωγής.

Σε ειδική προβολή θα παρουσιαστεί το «Chevalier» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, ένα διασκεδαστικό όσο και ανταγωνιστικό παιχνίδι χαρακτήρων με πρωταγωνιστές μια ομάδα ανδρών που εγκλωβίζονται πάνω σε ένα σκάφος. Το φιλμ έρχεται στη Θεσσαλονίκη μετά τις συμμετοχές στα φεστιβάλ του Λοκάρνο, του Λονδίνου (βραβείο καλύτερης ταινίας) και του Σαράγεβο (βραβείο ερμηνείας για το σύνολο του καστ και Ειδική Μνεία της Επιτροπής). Με ενδιαφέρον αναμένεται και η νέα ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη με τίτλο «To ξύπνημα της άνοιξης» η οποία εστιάζει με τολμηρή ματιά σε πέντε εφήβους που στήνουν μια ένοπλη συμμορία, ξετυλίγοντας ένα χρονικό προδοσίας και κατάρρευσης, με φόντο μια Αθήνα σε παρακμή.

Οσο για την ταινία «Silent» του Γιώργου Γκικαπέππα έχει ως κεντρική ηρωίδα μια πολλά υποσχόμενη σοπράνο που χάνει μυστηριωδώς τη φωνή της, κλείνεται στον εαυτό της και έρχεται σε σύγκρουση με την οικογένειά της, ενώ το «Smac» του Ηλία Δημητρίου αφηγείται μια ανθρώπινη ιστορία, με πρωταγωνιστές μια καρκινοπαθή γυναίκα και έναν άστεγο, η ευεργετική συνάντηση των οποίων θα αλλάξει ριζικά τις ζωές τους. 

Απ' την άλλη, ένας μοναχικός, διαζευγμένος πατέρας που χάνει άδικα τη δουλειά του, ετοιμάζει την εκδίκησή του στην ταινία «Invisible» του Δημήτρη Αθανίτη. Και, ακόμη, η ταινία «Το κυπαρίσσι του βυθού» του Νίκου Κορνήλιου διερευνά τη θεματική των σχέσεων, με πειραματική διάθεση, μέσα από μια αφήγηση όπου εναλλάσσονται όλα τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Πάντως, το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δίνει βήμα στις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες τους παρουσιάζουν νέοι Ελληνες δημιουργοί: Η ζωή και η τέχνη αναμετριούνται με απρόβλεπτο τρόπο στο «Interruption» του Γιώργου Ζώη, το οποίο μυεί το κοινό σε μια διαδραστική θεατρική παράσταση που ακροβατεί σε τεντωμένο σκοινί.

Η Ηρώ Δοντά και η Ναταλία Στράτου υπογράφουν την ταινία «Tabula Rasa» με κεντρικό ήρωα έναν νεαρό μεγαλωμένο σε ορφανοτροφείο, ο οποίος αναζητά την ταυτότητά του μέσα από ένα περιπετειώδες ταξίδι. Η ανυπόφορη ζέστη και η έλλειψη νερού διαταράσσουν τις ανθρώπινες ισορροπίες σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο στην ταινία «Καύσωνας» της Τζόις Νασαουάτι. 

Σε ένα μικρό νησί, ένας μυστηριώδης θάνατος και ένας ρεπόρτερ που αναζητά την αλήθεια, αποκαλύπτουν το αληθινό πρόσωπο μιας κλειστής κοινωνίας στην ταινία «Ειμαρμένη» του Ανδρέα Μαριανού. Από την πλευρά του, ο Σπύρος Αμοιρόπουλος στην ταινία «Στην κουζίνα», καταθέτει μια ξεχωριστή διεισδυτική ματιά στις ερωτικές σχέσεις με επίκεντρο έξι ζευγάρια σε διαφορετικά χρονικά στάδια των σχέσεών τους.


Παράλληλα, 6 ταινίες πρόσφατης παραγωγής που έχουν ήδη πραγματοποιήσει πρεμιέρα θα προβληθούν στην 56η διοργάνωση: Το νουάρ αποχρώσεων «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου καταγράφει τον αγώνα ενός άνδρα να διασώσει όλα όσα δίνουν νόημα στη ζωή του, μέσα σε μόλις 32 ώρες. Στο ατμοσφαιρικό «Σύμπτωμα» του Αγγελου Φραντζή ένα αλλόκοτο πλάσμα αναστατώνει τους κατοίκους ενός απομονωμένου νησιού.

[από το «Σύμπτωμα» του Αγγελου Φραντζή]

Η ταινία «Μικρή Αρκτος» της Ελισάβετ Χρονοπούλου ξετυλίγει μια ιδιόμορφη ιστορία αγάπης που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό, ενώ στις «Οχθες» του Πάνου Καρκανεβάτου ο έρωτας ακροβατεί ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, με φόντο ένα ποτάμι-σύνορο μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Στην πολυσυζητημένη ταινία «Από έρωτα» του Θοδωρή Αθερίδη ένας άνδρας νιώθει διχασμένος ανάμεσα σε δυο γυναίκες, οι οποίες συνυπάρχουν στη ζωή του με τον πιο παράδοξο τρόπο, ενώ ο ήρωας του φιλμ «Illusion» του Σάββα Καρύδα βυθίζεται σε έναν κόσμο όπου τα όρια ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα είναι θολά.



Δημοσίευση σχολίου