Το προσχέδιο της Μόνα Λίζα, ή ίσως και τη γυμνή εκδοχή της Τζιοκόντα ισχυρίζεται ότι εντόπισε ένας Γάλλος ειδήμων τέχνης σε μουσείο της Γαλλίας. Πρόκειται για το πορτρέτο μίας γυμνής γυναίκας (σ.σ. ζωγραφισμένο με κάρβουνο), γνωστής ως Μόνα Βάνα, που ήταν μέλος μιας συλλογής έργων για περισσότερα από 150 χρόνια και μέχρι σήμερα αποδιδόταν απλώς στο εργαστήρι του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Οι ειδικοί, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι έχουν ενδείξεις ότι ήταν ο ίδιος ο Ντα Βίντσι που δούλεψε το έργο. Έτσι, μετά από τεστ που διενήργησαν στο μουσείο του Λούβρου, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πορτρέτο έχει σχεδιαστεί «εν μέρει τουλάχιστον» από τον σπουδαίο αναγεννησιακό καλλιτέχνη.
Από το 1862 μέχρι και σήμερα η «Μόνα Βάνα» βρισκόταν στη συλλογή αναγεννησιακής τέχνης του Μουσείου Κοντέ που στεγάζεται στο Ανάκτορο του Σαντιγί, στην ομώνυμη κωμόπολη της Πικαρδίας, στα βόρεια του Παρισιού.
«Το σχέδιο έχει μια ποιότητα στον τρόπο απόδοσης του προσώπου και των χεριών που είναι αξιοθαύμαστη», δήλωσε ο επιμελητής Mathieu Deldicque στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Δεν πρόκειται για αντίγραφο. Είναι κάτι που δουλεύτηκε παράλληλα με τη Μόνα Λίζα λίγο πριν το τέλος της ζωής του Ντα Βίντσι. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μιλάμε για το προσχέδιο μιας ελαιογραφίας», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ο εμπειρογνώμονας συντηρητής έργων τέχνης του Λούβρου Bruno Mottin επιβεβαίωσε ότι το σχέδιο συμπίπτει χρονολογικά με την περίοδο που ο Λεονάρντο έζησε και δημιούργησε, στις αρχές του 16ου αιώνα, και το χαρακτήρισε «πολύ υψηλής ποιότητας».
«Δεν πρόκειται για αντίγραφο. Είναι κάτι που δουλεύτηκε παράλληλα με τη Μόνα Λίζα λίγο πριν το τέλος της ζωής του Ντα Βίντσι. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μιλάμε για το προσχέδιο μιας ελαιογραφίας», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ο εμπειρογνώμονας συντηρητής έργων τέχνης του Λούβρου Bruno Mottin επιβεβαίωσε ότι το σχέδιο συμπίπτει χρονολογικά με την περίοδο που ο Λεονάρντο έζησε και δημιούργησε, στις αρχές του 16ου αιώνα, και το χαρακτήρισε «πολύ υψηλής ποιότητας».
Το Ανάκτορο του Σαντιγί έδωσε στη δημοσιότητα μία φωτογραφία από τη δουλειά που γίνεται στο πορτραίτο.
Analyse de la Joconde nue au @c2rmf avec Bruno Mottin, conservateur du @c2rmf et @mathieudeldicqu conservateur du @chantillydomain pic.twitter.com/alMMSu09nP— Domaine de Chantilly (@chantillydomain) 28 Σεπτεμβρίου 2017
Μεταξύ των αποδεικτικών στοιχείων, ο Mathieu Deldicque ανέφερε πως:
- α) Τα χέρια και το σώμα είναι σχεδόν πανομοιότυπα
- β) Το μέγεθος των πορτρέτων είναι περίπου το ίδιο
- γ) Μικρές τρύπες γύρω από τη γυναικεία μορφή καταδεικνύουν ότι είναι πιθανό το σχήμα της να αντιγράφηκε σε καμβά.
— Eric Biétry-Rivierre (@ebietryrivierre) 27 Σεπτεμβρίου 2017
Ωστόσο, ο Mottin επεσήμανε ότι η γραμμοσκίαση στο πάνω μέρος του πίνακα, κοντά στο κεφάλι, έχει γίνει από δεξιόχειρα ενώ είναι επιβεβαιωμένο πως ο Ντα Βίντσι ήταν αριστερόχειρας. Παρόλα αυτά, η διαδικασία ταυτοποίησης αναμένεται να πάρει αρκετό χρόνο ακόμη.
Why so serious? Mona Lisa is smiling says science https://t.co/02qUkk0Oeb— RT (@RT_com) 14 Μαρτίου 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου