Εφέτος έσβησε, περιχαρής, 50 κεράκια στην τούρτα γενεθλίων του. Το
1963, όμως, που έκανε την παρθενική του εμφάνιση, συντάραξε τους
μικροαστούς!...
Ο κοντόχοντρος, φαλακρός ανθρωπάκος με την πελώρια μύτη και
το (αντιστρόφως ανάλογο) καπελάκι, ντεμπουτάρισε στο γαλλικό περιοδικό
Pilote δημιουργώντας, από την πρώτη στιγμή, μεγάλο σούσουρο!
Ήταν ο
Achille Talon (Αχιλλέας Ταλόν), όνομα εμπνευσμένο από την "αχίλλειο
πτέρνα", αφού αυτό ακριβώς αποτελούσε για τους ανήκοντες στην ίδια με
αυτόν τάξη. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια με τα οποία προλόγισε ο
διευθυντής του περιοδικού, Ρενέ Γκοσινί, τον νεοφερμένο στις σελίδες:
"Δεν διστάζει ποτέ να ριχτεί στις πιο δύσκολες καταστάσεις, με μια
αξιοθαύμαστη ανικανότητα".
Δημιούργημα του Γκρεγκ (ψευδώνυμο του γάλλου σεναριογράφου και
σχεδιαστή Μισέλ Λουίς Αλμπέρ Ρενιέ), ο ανεκδιήγητος πρωταγωνιστής έχει
ως σήμα-κατατεθέν τον βαθύ και απέραντο έρωτα που τρέφει για την
ασήμαντη ύπαρξή του. Μιλά ακατάπαυστα για τον εαυτό του, χωρίς να μπορεί
να τον διακόψει κανείς.
Με τον ήρωα αυτό ο Γκρεγκ μπόρεσε να ακονίσει
το χιούμορ του στην πλάτη των μικροαστών.
Ο θίασος του κόμικς
αποτελείται από ένα ετερόκλητο πλήθος συγγενών, φίλων και γειτόνων του
Αχιλλέα Ταλόν, μαζί με κάποια... διευθυντικά στελέχη του Pilote.
Κάνοντας πλάκα στους συναδέλφους του (και φανερώνοντας το κεφάτο κλίμα
που επικρατούσε στο περιοδικό), ο Γκρεγκ πρόσθεσε στους χαρακτήρες της
σειράς τον Ρενέ Γκοσινί, τον Ζαν-Μισέλ Σαρλιέ και άλλους συντελεστές της
έκδοσης, χρησιμοποιώντας ένα απλό εύρημα. Ψάχνοντας για δουλειά, ο
ήρωας προσλαμβάνεται ως συνεργάτης του Pilote, ανάμεσα στους
πραγματικούς συντάκτες. Οι ιστορίες αυτές, μάλιστα, κυκλοφόρησαν το 1983
με αφορμή τα 20χρονα του Αχιλλέα Ταλόν, σε ένα ξεχωριστό άλμπουμ που
είχε τίτλο "Η αληθινή ιστορία του Polite" (αναγραμματισμός του Pilote).
Μέχρι το 1976, ο ήρωας εμφανιζόταν σε ιστορίες της μιας, το πολύ δυο
σελίδων, στις οποίες ο Γκρεγκ επιδείκνυε τη βιρτουοζιτέ του στη σύντομη
ανάπτυξη των κωμικών ευρημάτων. Τη χρονιά εκείνη, οι ιστορίες άλλαξαν
ταχύτητα, επιμηκύνθηκαν και απέκτησαν μεγαλύτερο αφηγηματικό όγκο.
Παράλληλα, άρχισαν να κυκλοφορούν τα πρώτα άλμπουμ με τίτλους που...
περιαυτολογούσαν ασύστολα: "Η ζωή μου μ' εμένα", "Δεν υπάρχει (Θεούλη
μου, σ' ευχαριστώ) παρά μόνο ένας Αχιλλέας Ταλόν" κ.λπ. Μετά τον θάνατο
του Γκρεγκ, το 1999, το κόμικς ανέλαβαν ο σεναριογράφος Μπρετ και ο
σχεδιαστής Ροζέ Βιντενλοσέ.
Ο ήρωας με το αρχαιοελληνικό όνομα είναι
γνωστός στους Νεοέλληνες, πρώτα τη δεκαετία του '60 με τις δημοσιεύσεις
στο περιοδικό "Αστερίξ" και στις μέρες μας με τα 15 τεύχη που
κυκλοφορούν από τη MAΜΟΥΘ Comix.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου