Όσες φορές και να τις δεις, όσο βαθιά κι αν έχουν χαραχτεί στο ελληνικό DNA, όσο πολυπαιγμένες κι αν είναι, οι κλασικές ασπρόμαυρες κωμωδίες της χρυσής εποχής του ελληνικού σινεμά δεν παλιώνουν ποτέ..
Ούτε και οι ατάκες και οι κορυφαίες σκηνές τους, που χαρίζουν πηγαίο γέλιο και περιλαμβάνουν σπουδαίες ερμηνείες από «ιερά τέρατα» του κινηματογράφου, όπως η Σαπφώ Νοταρά, ο Γιάννης Γκιωνάκης, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, η Ρένα Βλαχοπούλου και ο Χρόνης Εξαρχάκος. Θυμηθείτε και κλάψτε (από τα γέλια) μαζί μας, με δέκα από τις πιο αστείες σκηνές στην Ιστορία της ελληνικής κωμωδίας.
Το... μπουρλότο (Αχ Αυτή η Γυναίκα μου, 1967)
Η απολαυστική Σαπφώ Νοταρά γίνεται σίφουνας στην κλασική κωμωδία του Γιώργου Σκαλενάκη, και κάνει το φλερτ μεταξύ διευθυντού και γοητευτικής ύπαρξης αδύνατο, χάρη στα μπουρλότα της σε μια από τις πιο σουρεαλιστικές σκηνές της ταινίας.
Ο Βαγγέλης και η πόρτα (Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι, 1971)
Ο Χρόνης Εξαρχάκος πειραματίζεται με την περίφημη πόρτα που κλείνει όταν ακούει το όνομα Βαγγέλης. Μόνο που τα πράγματα ξεφεύγουν όταν η πόρτα υπακούει στις εντολές… κατά βούληση.
Σούζυ Τρως (Η Παριζιάνα, 1969)
Η Ρένα Βλαχοπούλου τα βάζει με την πελάτισσά της τη Σούζυ, και με κάθε πελάτισσα που θέλει «την ψηλή να την ψηλώσει, την κοντή να την κοντύνει». Όταν λοιπόν η Σούζυ έχει ανέβει φανερά σε μέγεθος και δυσχεραίνει το έργο της μοδίστρας, της τα ψέλνει ένα χεράκι όπως μόνο αυτή ξέρει.
Πορτοκαλάδα από πορτοκάλια (Τα Κίτρινα Γάντια, 1960)
Από τις κλασικότερες σκηνές-κωμικά gags, και εκ των απολαυστικότερων “guest” σε ελληνική ταινία, ο Γιάννης Γκιωνάκης υποδύεται το «αγαθούτσικο» παιδί του καφενείου, από το οποίο ο Σταυρίδης ζητά πορτοκαλάδα από πορτοκάλια και λεμονάδα από μούσμουλα.
Ο Ζήκος (Της Κακομοίρας, 1963)
Είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς κάποια σκηνή με πρωταγωνιστή τον περίφημο Μπακαλόγατο, αφού ο Κώστας Χατζηχρήστος με τις απλοϊκές αλλά θανατηφόρες ατάκες του και την υπέροχη εκφορά του λόγου δίνει ρέστα σε κάθε λεπτό της κλασικής αυτής ταινίας των ‘60s.
Ο Τουρτοπόλεμος του Βέγγου (Θου Βου Φανερός Πράκτωρ 000, 1969)
Ο «καλός μας άνθρωπος» γίνεται μυστικός πράκτορας και αναλαμβάνει να λάβει ένα κρυφό μήνυμα μέσα σε μία τούρτα. Φυσικά, οι γκάφες και ο τουρτοπόλεμος μέχρις εσχάτων είναι αναπόφευκτοι όσο και ξεκαρδιστικοί.
Ο λόγος του Μαυρογιαλούρου (Υπάρχει και φιλότιμο, 1965)
«Θα σας εξαφανίσομεν», υπόσχεται ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ως αδαής υπουργός, εκφωνώντας έναν από τους κατά τύχη πιο ειλικρινείς πολιτικούς λόγους που έχουν δοθεί ποτέ. Το γκάρισμα του γαϊδάρου το επιβεβαιώνει.
Μια ωραία ατμόσφαιρα (Ο Ατσίδας, 1961)
Ο Ντίνος Ηλιόπουλος δέχεται επίσκεψη από τον αδερφό της κοπέλας που «εξέθεσε» και η δική του οικογένεια δεν έχει ιδέα. Γι’ αυτό και η συζήτηση αποκτά τέτοια τροπή που γίνονται όλοι… μία ωραία ατμόσφαιρα.
Τα χαστούκια του Παραδείσου (Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο, 1959)
Πόσα χαστούκια χωρούν σε λίγα μέτρα φιλμ; Οι καθηγητές του σχολείου θηλέων όπου φοιτούν η Λίζα Παπασταύρου (του Θεμιστοκλέους βεβαίως-βεβαίως) και οι φίλες της βάζουν στοίχημα να ταράξουν τις μικρές δυνάστριες στο ξύλο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, και οι πρωταγωνίστριες της ταινίας βλέπουν πολλές και πολύχρωμες πεταλούδες από τις αλλεπάλληλες σφαλιάρες.
Τα αμμόλουτρα της μαμάς (Νύχτα Γάμου, 1967)
Ο Ιάκωβος και η μάνα του από την Πόλη καταφθάνουν στην παραλία για αμμόλουτρα, και ακολουθεί η επεισοδιακή γνωριμία του με την Μάρθα Καραγιάννη, που θα εξελιχθεί σε γάμο με… φουντούκια και χαλβά αντί για κουφέτα.
Ο Βαγγέλης και η πόρτα (Μια Ελληνίδα στο Χαρέμι, 1971)
Σούζυ Τρως (Η Παριζιάνα, 1969)
Πορτοκαλάδα από πορτοκάλια (Τα Κίτρινα Γάντια, 1960)
Ο Ζήκος (Της Κακομοίρας, 1963)
Ο Τουρτοπόλεμος του Βέγγου (Θου Βου Φανερός Πράκτωρ 000, 1969)
Ο λόγος του Μαυρογιαλούρου (Υπάρχει και φιλότιμο, 1965)
Μια ωραία ατμόσφαιρα (Ο Ατσίδας, 1961)
Τα χαστούκια του Παραδείσου (Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο, 1959)
Τα αμμόλουτρα της μαμάς (Νύχτα Γάμου, 1967)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου